Tampereen Rekrypäivä sai innostuneen vastaanoton

YTK-Yhdistys järjesti yhdessä Monsterin kanssa jäsenilleen Rekrypäivän Tampereella lokakuussa. Kuten keväällä Helsingissä, myös Tampereen tapahtuma sai varauksettoman positiivisen vastaanoton. Tilaisuus oli viimeistä paikkaa myöten täynnä ja kävijöiden palaute oli erinomaista.

Tapahtuman parhaaksi anniksi arvioitiin Manpowerin Marjo Lipposen esitelmä ansioluettelon parantamisesta.

Jarmo Pallari on tullut Rekrypäivään alanvaihtajana. ”Olen tehnyt 28 vuotta samaa työtä ja nyt pohdin, miten voin ilmaista osaamiseni työtä hakiessani mahdollisesti uudelta alalta. Tällaisessa tilanteessa on mahtavaa saada sparrata ammattilaisten kanssa esimerkiksi oman ansioluettelon parantamista ja mahdollisesti myös verkostoitua muiden kanssa”, Pallari toteaa. Hän kokeili myös YTK-Yhdistyksen Videokoppia, jossa voi harjoitella oman osaamisen kertomista videolle. ”Esiintymiskokemusta olen kerryttänyt aiemmissa töissäni, mutta oman osaamisen houkuttelevaa ja tiivistä kertomista on hyvä harjoitella”, hän pohtii.

Rekrypäivässä pääsi tapaamaan myös työnantajia ja keskustelemaan YTK:n asiantuntijoiden kanssa ansiopäivärahaan liittyvistä asioita. YTK:n pisteellä asiantuntijat Kirsi Jokinen ja Eeva Kosonen saivat vastattavakseen monia kiperiä kysymyksiä. ”Osuuskunnat ja yrittäjänä tehtävä työ mietityttävät monia. Sen lisäksi yhä lisääntyvä osa-aikainen työ aiheuttaa paljon kysymyksiä, eikä ihme, koska työttömyysturvalaki on hyvin monimutkainen”, Jokinen sanoo.

Seuraava YTK-Yhdistyksen jäsenilleen järjestämä Rekrypäivä on Turussa 17.11. Mukaan mahtuu sata ensimmäistä. Tutustu ohjelmaan ja ilmoittaudu mukaan.

Tässä Rekrypäivän asiantuntijoiden vinkit työnhakuun:

1. Unohda CV, jossa luetellaan ensin opinnot. Aloita ytimekkäällä, yhden lauseen mittaisella tiivistelmällä, jolla brändäät itsesi ja osaamisesi.

2. CV saa olla pitkä, varsinkin jos on paljon kerrottavaa.

3. Älä jätä ansioluetteloon aukkoja, kerro vaikka siitä, miten omistauduit äitiysloman ajan perheellesi ja mitä silloin harrastit ja missä asioissa kehityit.

4. Valmistaudu hyvin työhaastatteluun, säilytä alkuperäinen hakuilmoitus ja käy läpi kaikki hakijayrityksen somekanavat ja ajankohtaiset uutiset etukäteen.

5. Ole haastattelussa se, joka on soveltuvista hakijoista kaikkein innokkain ja innostunein työnantajasta!

6. Tarkista someprofiilisi työnantajan näkökulmasta. Turunkin Rekrypäivässä on paikalla someasiantuntija, jolta saat käytännön ohjeita!