Oikeudellista työsuhdeneuvontaa yhdistyksen jäsenille

YTK-Yhdistys ry:n jäsenenä saat oikeudellista työsuhdeneuvontaa puhelimitse normaalin puhelinmaksun (pvm/mpm) hinnalla.

Opuslex –asianajoverkoston lakimiehet vastaavat puheluusi arkisin klo 8-16.

Neuvonta kattaa tilanteet, jotka voit esittää puhelimessa ilman, että lakimies perehtyy asiakirjoihin tai muuhun materiaaliin.  Asiakirjojen laatimisesta tai muista sopimistanne toimepiteistä aiheutuvista kustannuksista tulee sopia ao. lakimiehen kanssa erikseen.

Opuslex on 20 Suomen Asianajajaliittoon kuuluvan itsenäisen asianajotoimiston muodostama valtakunnallinen verkosto, joka toimii 22 paikkakunnalla, ja jossa on yli 50 lakimiestä. Heidän puoleensa voit kääntyä, mikäli tarvitset lakimiehen apua työsuhteen päättämistä koskevassa riitatilanteessa tai haluat kysyä muuta työsuhteeseen liittyvää asiaa.

Huom! Mikäli asiasi koskee työehtosopimusten sisältöön (esim. palkkataulukot, minimipalkat, pekkaset tai erilaiset lisät) liittyviä asioita, ota yhteyttä työsuojeluviranomaiseen. Oman alueesi työsuojeluviranomaisen löydät työsuojeluhallinnon sivuilta. (http://www.tyosuojelu.fi/web/guest/tietoa-meista/yhteystiedot)

Palveluun tunnistaudut syöttämällä henkilötunnuksesi yhdeksän (9) ensimmäistä numeroa

Esim. Maija Jäsenen henkilötunnus on 131052-308T. Maija tunnistautuu palveluun syöttämällä henkilötunnuksensa yhdeksän ensimmäistä numeroa 131052308.

Huom! Kun jäsenyytesi on tunnistettu, puhelu ohjautuu lähimmälle vapaana olevalle lakimiehelle. Linja on ohjauksen ajan hiljainen, odota sulkematta puhelinta. Mikäli puhelu jossakin vaiheessa katkeaa, on linjoilla ruuhkaa. Yritä siinä tapauksessa myöhemmin uudelleen.

Yhdistyksen jäsenten oikeudellisen työsuhdeneuvonnan numero on 0200 55011

Jäsenten kokemuksia:

"Kysyin oikeaa tulkintaa YT-lakiin liittyen. Sain rennon ja asiallisen keskustelukumppanin, joka edusti juridiikkaa. Erittäin, erittäin hieno homma!"

"Pyysin apua irtisanomistilanteessa ja sain tarvittavat neuvot, joita myös entinen työnantajani noudatti."

"Siirtyessäni osa-aikaeläkkeelle halusin varmistaa mistä asioista voi työnantaja päättää. Sain ammattitaitoista ohjeistusta miten menetellä ja mitä asioita pitää uudessa työsopimuksessa näkyä."

"Minulla oli laiton irtisanominen ja sain sen hoitoon oikeudellista apua. Voitin jutun."