Sähköinen asiointi

YTK on uudistanut kaikki sähköisen asioinnin lomakkeet

Uudet lomakkeet perustuvat html-tekniikkaan, eikä niiden lukemiseen tarvita Adobe Reader -ohjelmaa. Uudet hakemukset sijaitsevat sähköisessä asioinnissa samalla paikalla kuin aiemminkin. Hakemukset toimivat kaikilla Internet-selaimilla.

Sähköiseen asiointiin pääset kirjautumaan sisään jäsennumerollasi, joka toimii käyttäjätunnuksena. Jäsennumeron näet esimerkiksi jäsenmaksulaskusta. Ennen ensimmäistä kirjautumista tulee sinun tunnistautua omilla verkkopankkitunnuksillasi tai tilata tunnukset kirjeitse alla olevan "Tunnistaudu tästä pankkitunnuksilla tai tilaa uudet tunnukset kirjeitse" -linkin kautta. Tunnistautumisen jälkeen palvelu antaa sinulle salasanan, jolla pääset kirjautumaan sähköiseen asiointiin sisälle. Kirjauduttuasi sisälle, voit vaihtaa salasanan haluamaksesi kohdassa "Jäsentiedot -> Salasanan vaihto". Jos sinulla on jo voimassa olevat tunnukset ja olet käyttänyt sähköistä asiointia ennen TUPAS-tunnistuksen käyttöönottoa, ei erillistä tunnistautumista enää tarvita, vaan voit kirjautua suoraan sisälle sähköiseen asiointiin jäsennumerollasi ja vanhalla salasanallasi.

Ensimmäisen päivärahahakemuksen jälkeen lähetettävä seuraava hakemus

Jos haet ensimmäistä kertaa ansiopäivärahaa, pitää sinun käyttää ansiopäivärahahakemusta. Voit lähettää hakemuksen kassaan kun olet ollut vähintään kaksi viikkoa työtön tai lomautettu. Sinun pitää käyttää ansiopäivärahahakemusta päivärahan hakemiseen niin kauan kuin sinulle on maksettu ensimmäisen kerran ansiopäivärahaa. Tämän jälkeen voit käyttää ansiopäivärahan jatkohakemusta tai tarvittaessa ansiopäivärahan muutettavaa jatkohakemusta.

Pyydämme Sinua myös huomioimaan, että päivärahaa tulee hakea kolmen kuukauden kuluessa  siitä päivästä lukien, josta sitä halutaan maksettavaksi. Toimita jatkohakemus kassaan ( ansiopäivärahahakemuksella), vaikka et olisi saanut päätöstä ensimmäisestä päivärahahakemuksesta.

Vanha käyttäjä

Tästä sisään sähköiseen asiointiin

Uusi käyttäjä

Tunnistaudu tästä pankkitunnuksilla

tai

Tilaa uudet tunnukset kirjeitse

Puheentunnistus avuksi parantamaan YTK:n päivärahaneuvontaa

YTK on ottanut käyttöön puheentunnistukseen perustuvan puhelinpalvelun tukemaan ja parantamaan kassan henkilökohtaista asiakaspalvelua. Palvelu on käytössä 24 tuntia vuorokaudessa ja 7 päivää viikossa. Palvelu perustuu puheentunnistukseen, mikä tarkoittaa sitä, että palvelua käytetään puhumalla, ei näppäilemällä.